Okružní cesta kolem 2 zámku

povrch cesty:
Turistická cesta

powered by TOURDATA

Smyčková stezka 2 hrady vede po trase dlouhé 10,2 km z centra Grieskirchenu podél řeky Trattnach k hradu Tollet, přes venkovský hrad Parz a hradní galerii Parz zpět do centra. Na trase dlouhé 3:30 hod. si můžete prohlédnout tři hrady a některé projevy křesťanstvím ovlivněného regionu. Okruh 2 hrady začíná na náměstí u městského farního kostela v Grieskirchenu. Pokud se v centru Grieskirchenu podíváte vzhůru, můžete nad hlavou sledovat síť města Grieskirchen.
Nyní se vydejte směrem ke kostelu Schwibbogen s barokní freskou, který byl postaven v roce 1604. O několik domů dále tímto směrem najdete Grieskirchenský pivovar, kde se od roku 1708 vaří pivo. O několik domů dále se nachází sloup Nejsvětější Trojice, který rovněž existuje od roku 1708, ale teprve od roku 1979 obohacuje panorama města Grieskirchen. Nyní odbočte doleva k řece Trattnach a přejděte ji. Po břehu řeky se vydejte severozápadním směrem až kousek před pilu. Zde opět přejdete řeku a mírným stoupáním nyní zamíříte k hradu Tollet.
První opevnění dnešního hradu bylo postaveno již v roce 1170. Renesanční styl hradu, který můžeme v celé jeho kráse obdivovat i dnes, vznikl na počátku 17. století. Za pozornost zde stojí zejména umělecky kovaná kašna na nádvoří a arkádové zábradlí, které pochází z doby výstavby. Z věže je působivý daleký výhled do údolí Trattnachtal. Dnes se v zámku Tollet nacházejí byty, obecní úřad Tollet a Bezirksheimathausverein. Ten nabízí reprezentativní průřez kulturním bohatstvím okresu v zámku Tollet, Hornorakouském státním včelím muzeu a Wagnerově muzeu. Prostory jsou rovněž využívány pro různé výstavy a akce.
Až se nasytíte výhledu a hradu, povede vás cesta dále nahoru a zpět směrem na Grieskirchen. Cestou můžete obdivovat sochu svatého Jana Nepomuckého. Sestupte opět z kopce ke vjezdu do Grieskirchenu, kde minete také nemocnici. Zde odbočte vlevo a jděte po Grabenstraße a dutou cestou kolem nového školního centra směrem na Parz.
Nyní vás cesta dovede přímo k hradům Parz. Zde si nejprve všimnete většího venkovského hradu Parz, který byl postaven v roce 1514. Na zahradním průčelí tohoto zámku najdete fresky z 80. let 15. století, které jsou považovány za významná díla rakouského a jihoněmeckého renesančního umění, a to jak po umělecké, tak po ikonografické stránce. Díky pečlivé restaurátorské práci jsou fresky mimořádně dobře zachovány v délce 90 metrů a výšce 10 metrů. Zahrada venkovského paláce je inspirována obdobím renesance, ale mísí se s moderními interpretacemi.
Hradní galerie Parz se nachází v sousedství venkovského hradu Parz, který je v listinách poprvé zmiňován ve 14. století jako "Veste Parz". Po požáru v roce 1820 byl přestavěn, takže z původního hradu s příkopem zůstaly jen zbytky. V prostorách galerie se pravidelně konají výstavy děl místních i zahraničních umělců.
Vraťte se na okruh 2 hradů a vaší další zastávkou bude kaple Anna. Ta byla postavena již v roce 1468, ale nedávno byla sousedy zrekonstruována a nyní má opět i zvon. Budova kaple je pozdně gotická a má krásnou žebrovou klenbu i portál ze stejného slohového období. Raně barokní oltář pochází pravděpodobně ze 17. století.
Po cestě směrem na Grieskirchen pokračujte ještě asi kilometr, pak se vrátíte na kostelní náměstí.
Jakmile se tam ocitnete, uvidíte v západní části náměstí kašnu Karbrunnen, která byla postavena v roce 1610 a zadržuje 156 hektolitrů vody. Neměli byste si také nechat ujít bližší prohlídku městského farního kostela. První zmínka o něm pochází z roku 1075 a na konci 20. století byl důkladně zrekonstruován. Opravdu stojí za vidění, a to jak zvenčí, tak zevnitř. Související náhrobní pomník Zikmunda z Polheimu a jeho manželky Potentiany je uměleckohistorickou raritou ze 16. století.
Nyní je čas na občerstvení, na které vás srdečně zvou četné restaurace, hostince a kavárny v Grieskirchenu.
výchozí bod: Centrum - městský farní kostel

další informace:
  • okružní cesta
  • možnost zajistit stravu

dosažitelnost / příjezd

autem:
Na dálnici A8 ve směru od Pasova sjeďte na sjezd Meggenhofen-Gallspach.
Na dálnici A8 ve směru od Lince sjezd Pichl.

vlakem:
Z Pichlu: Grieskirchen-Gallspach: železniční stanice Grieskirchen-Gallspach je vzdálena asi 1 km od obce.

Příjezd veřejnou hromadnou dopravou
Plánovač tras pro individuální turistiku
  • Vstup volný
  • jaro
  • léto
  • podzim

O informace požádejte na výše uvedeném kontaktu.

Okružní cesta kolem 2 zámku
Stadtgemeinde Grieskirchen
Stadtplatz 9
4710 Grieskirchen

telefon +43 7248 62255
E-Mail rathaus@grieskirchen.at
web www.grieskirchen.at

Navštivte nás také na

navštiv naši fanouškovskou stránku na Facebooku