Schloss-Tollet-Weg

povrch cesty:
Turistická cesta

powered by TOURDATA

Stezka Schloss Tollet vede z centra Grieskirchenu na zámek Tollet a zpět v délce 7 km. Trasa trvá přibližně 1 hodinu a 45 minut a během této doby projdete kolem svíčkového oblouku postaveného v roce 1604, sochy svatého Jana Nepomuckého, kašny Karbrunnen, farního kostela a samozřejmě vrcholu trasy, zámku Tollet.
Stezka Schloss-Tollet-Weg začíná na náměstí u farního kostela v Grieskirchenu. Pokud se v centru Grieskirchenu podíváte nahoru, uvidíte nad hlavou městskou síť Grieskirchenu.
Nyní se vydejte směrem ke svíčkovému oblouku s barokní freskou, který byl postaven v roce 1604. Projděte kolem ní a zahněte doleva směrem k Trattnachu, kolem rodinné kašny a spořitelny. Přejděte Trattnach a pokračujte podél břehu severozápadním směrem až těsně před pilu. Zde opět přejdete řeku a trasa nyní mírně stoupá k hradu Tollet.
První opevnění dnešního hradu bylo postaveno v roce 1170. Renesanční styl hradu, který můžeme v celé jeho kráse obdivovat i dnes, vznikl na počátku 17. století. Za pozornost stojí zejména ozdobně kovaná kašna na nádvoří a arkádové zábradlí, které pochází z doby výstavby. Z věže je působivý výhled na údolí Trattnachtal. Dnes se v zámku Tollet nacházejí byty, obecní úřad Tollet a okresní památkové centrum. To nabízí reprezentativní průřez kulturním dědictvím okresu, hornorakouské zemské včelí muzeum a Wagnerovo muzeum na hradě Tollet. Prostory jsou rovněž využívány k pořádání různých výstav a akcí.
Jakmile se nasytíte výhledu a hradu, cesta vás zavede dále nahoru a zpět směrem na Grieskirchen. Cestou můžete obdivovat sochu svatého Jana Nepomuckého. Po návratu z kopce dojdete ke vjezdu do Grieskirchenu, kde minete také nemocnici. Odtud přejděte zpět k řece Trattnach a tentokrát se vydejte po břehu řeky opačným směrem zpět na kostelní náměstí.
Jakmile tam dorazíte, uvidíte v západní části náměstí kašnu Karbrunnen, která byla postavena v roce 1610 a zadržuje 156 hektolitrů vody. Vynechat byste neměli ani farní kostel. První zmínka o něm pochází z roku 1075 a jeho exteriér byl na konci 20. století důkladně zrekonstruován. Stojí za to si ho prohlédnout jak zvenčí, tak zevnitř. Související náhrobní pomník Zikmunda z Polheimu a jeho manželky Potentiany je uměleckohistorickou raritou ze 16. století.
Nyní je čas na občerstvení, k němuž zvou četné restaurace, hospůdky a kavárny v Grieskirchenu.

Turistická mapa je zdarma k dispozici v turistických informačních centrech v Bad Schallerbachu a Gallspachu.
výchozí bod: Centrum farního kostela, Moos 14, 4710 Grieskirchen

Na dálnici A8 od Pasova, sjezd Meggenhofen-Gallspach
Na dálnici A8 od Lince, sjezd Pichl

vlakem:
Železniční stanice Grieskirchen-Gallspach je vzdálena asi 1 km od obce.

Příjezd veřejnou hromadnou dopravou
Plánovač tras pro individuální turistiku
  • Vstup volný
Výhodné roční období
  • jaro
  • léto
  • podzim

O informace požádejte na výše uvedeném kontaktu.